Veckan innan

Gode Gud om en vecka är detta över! Jag tror jag sällan längtat så mycket efter att något ska vara avklarat som jag längtar tills Vasaloppet är åkt och klart. Även om jag sedan länge slängt alla tidskrav i soptunnan så ser jag inte dirket framemot resan. I går morse började allt snurra i huvudet och det slutade med att jag steg upp kl 04:30 för att jag inte kunde sova mer för att jag undrade hur man gjorde med skidorna i starten! Kan någon tala om det för mig så kanske jag kan sova lite resten av veckan?



Skulle ju köra många timmar motionscykel i brist på snö men så blev det inte, blev 2 tim Skierg, där jag redan efter 45 min höll på att dö av tristess. Dessutom hände detta!
Skavsår från remmen på Skiergen!


Försökte tänka positivt enda tanken som kunde få mig att glädjas lite var att jag skulle springa lite sedan. Sprang 30 min, det var glädje; solen sken och jag stod där inne på löpbandet och hittade ner på alla som simmare i bassängen- underbart. Inte ont alls i knäet heller!


Sedan cyklade jag motionscykel i 1,5 tim det var mindre underbart. Bestämde mig att jag var välvärd en semla efteråt så det var bara att bita ihop. Inte den bästa uppladdningen inför Vasan, hade hellre varit på snö såklart men nu är det som det är.


Annars lider jag av värre bacillskräck än vanligt, det vanliga söndagsgodiset har bytts ut mot marinerade vitlöksklyftor och jag har i halsduken hårt lindad kring näsa och mun när jag visatas bland folk. Decinfekterade till och med min lilla brorson när vi sågs i lördags!
Söndagsgodis för hypokondrisk Vasalopps åkare! marinerad vitlök


Är det fler som ska åka Vasan, hur ser er uppladdning ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar