Motionscykel

Om man slår upp "tråkig träning" i Nationalencyklopedin så får man en bild på en motionscykel. Med motioncykel menar jag en sån där inte nödvändigtvis ranglig men omedgörlig sak som det inte går att stå upp och cykla på. Ofta har de också så bredsadel att om man inte haft ett arsle som en ladugårdsdörr innan man satte sig så kan man vara säker på att man har det när man kliver av cykel.

Jag tillbringade 45 minuter på en sådan igår. Helt planerat, jag måste få igång benen mer, det hjälper inte bara med rehaben de måste tränas uthålligt. Så där satt jag och cyklade och tittade på han Cesar hundprataren och funderade på om samma tekniker som han använder går att anvädna på kontoret?


Efter dessa 45 min var det dags för rehab mycket ben och rumpa och mycket core. Vet inte om det var kul men skönt var det. Ikväll blir det skidor!

En kollega till mig har uppmärksammat mina huskurer och därför fick jag denna present i morse. Fin va?


3 kommentarer:

  1. What? Är det något som ska lukta vitlök eller motverka vitlöksdoft? Utifrån bilden ser det ut som burken innehåller något som stinker. =)

    Strunt i det du, äter du bara vitlök nog regelbundet så luktar det inte längre. Lycka till nu i slutfasen!

    SvaraRadera
  2. Jessica: Det är en brosch som antagligen är tänkt att varna för vitlöksdoft...

    SvaraRadera
  3. *hahahaha* Då fattar till och med jag!

    SvaraRadera