Kroppen svarar - JAJAJA

Jag kan inte ens förklara hur skönt dagens pass kändes i kroppen! Fullt gensvar.
Körde 4x4min intervaller på 90% av max och 2 min vila på 70% av max, skidor alltså.
Lång uppvärmning och sedan tänkte jag att: Jag kör så får vi se.

Glad blev jag när kroppen svarade så bra. Pulsen steg, och var inge problem att få den att sjunka under 2 min vilan. Gick hyfsat fort också 3.50 fart vilket väl får ses som bra efter omständigheterna. Roligast av allt var att min stakning blev uppmärksamad av en annan längåkare som jag varavade ett par gånger, han undrade om jag hade några tips. Så klart hade jag det:
- Det är bara å kör!

Gårdagenspass var det värre med, första långpasset på LÄNGE, då ville kroppen inte svara. Kan bero på att jag var otroligt seg på morgonen och att det tog typ 3 timmar från frukost tills jag var ute i spåret och då var det ju egentligen dags att äta igen. Men jag hade bestämt mig för att köra 3 tim så det gjorde jag och det var segt. Efter första 10 trodde jag inte jag skulle klara mycket mer. Men det är fan bara att bita ihop och köra. Efter 12 hade jag gjort ett varv, tror ni jag hade med någon energi?

Nej, inte direkt några frusna russin som var kvar sedan träningshelgen i Sälen. Tuggade i mig dem och fick lite mer energi. Totalt blev det 28km på 3 tim. Vilket inte är särskilt bra men så var det. Fick iallafall öva på det där "train low".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar