Super streatchen!

Rätta mig om jag har fel men jag tror många, särskilt löpare och skidåkare, är stela i rumpan. Om man blir stel i denna "jätte" muskel så påverkar det mycket, exempelvis ditt löpsteg.
Jag har länge haft problem med att hitta en bra stretch för denna ädla del.

Men nu när jag har hittat det så får ni såklart också lära er den.


Den liknar "sköldpaddan" ni fattar nog vilket jag menar men denna är fantstisk för att man slipper ont i nacken och slipper tippa runt som just en sköldpadda. Tänk på att rumpan ska vara i golvet.
Detta är en del 2, sätt då övre benets knä närmare undre benets knä- testa själv och känn varför.
Känns det inte? Flytta rumpan närmare väggen och foten längre ner!

Vad tycker ni om min fina rosa klädsel? Extra snyggt med de svarta vindkalsongerna ovan på! Underställ från Stadium och skidsockar från Karin Traa om någon undrar.

2 kommentarer:

  1. Testa yogaposen "svanen" eller ibland. Funkar bra för rumpan och går att avancera mycket.

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra stretchövning! Känns som man stretchar lite mer avslappnat. Hade dock problem med halt golv så den stelaste sidan fick inte lika mkt stretch :-) Tar yogamattan under nästa gång!

    SvaraRadera