Oxveckor och jag är en slitvarg

Dessa veckor från jul till påsk brukar kallas oxveckor för att man får slita som en oxe och inte få en gnutta ledighet gratis just därför så tog jag mig ledigt idag. Bara så där en helt vanlig tråkig onsdag i februari när himlen var grå och snön föll tungt tog jag ledig.

Fick först glada nyheter då jag var på återbesök hos doktorn. På magnetröntgen syntes inga fel eller skador. Det som syntes var en inflamation, men det blir mer sjukgympa nu. Kommer låta en sjukgymnast gå igenom hela mig och lyfta fram alla fel och brister. Inga mera skador nu!

Sedan drog jag och fröken Gunde ut i skidspåret. Där blev vi slit vargar.
Först otroligt svår vallat, runt nollan och det snöade. Vad tar man då? Lite blått och lite gult. Misstag skulle kört ovallat för det fastnade stora bumlingar under skidorna. Fick stanna 2 gånger och skrapa bort valla. Dessutom var det inte så mycket spår eftersom det hade snöat ordentligt- slit!

På slutet blev det också mörkt, först vackert mörkt med rosa himmel och snön som skiftade i blått. Sen bara mörkt. Och snö - omöjligt att se. Hade önskat ett varv till men snön och vallan fick oss att känna att 24 km var nog för ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar