Bästa på länge

I går betämde jag mig för att köra ett styrkepass, jag ville bara blåsa igenom kroppen och känna hur varenda fiber och mitokondrie fick jobba.
Satt halva dagen och funderade på vad jag skulle köra för pass och bestämde mig för ett "+300 pass" tillslut som såg ut så här:
25 Chins
50 Over head squats
50 armhävningar
25 utfallshopp
50 Floor wipers
50 kettlebellssing
50 dips

Allt så snabbt som möjligt och utan vila. Kände mig inte nöjd där utan passade också på att visa grabbarna på det nya gymmet var skåpet ska stå. Det var inte lätt att hitta nog tunga hantlar för att köra biceps med så jag frågade snällt en snubbe i linne om jag fick köra emellan på hans hantlar, han skrattade först lite men jag skrattar först som skrattar sist.

Idag är jag lagom öm i kroppen, tyckte det var så kul igår att jag höll på att glömma att det är vilodag idag! Extra kul att jag klarade alla benövningar utan känningar i knäna också. Jag kan nog lite förklara den lycka jag kände under träningen igår, det var länge sedan!

På söndag ska jag motionscykel i 4 timmar vad tror ni om det?

1 kommentar:

  1. Varför inte rullskidor, hör av dig så hänger jag på en timme!

    /Roger

    SvaraRadera