Apelsiner!


Nu tror ni nog att det kommer komma något inlägg om hur mycket apelsiner jag ätit för att bli friskt. Men då har ni fel. Känner mig 96% friskt detta medförde att jag gjorde mitt premiär besök på Erikdalsbadet, hade egentligen tänkt åka skidor men "kylan" i kombination med min hosta gjorde att jag tänkte att det var bättre att köra stakmaskin inne.


Nåväl ,står och stakar i godan ro och en kvinna står i någon form av crosstrainer framför mig och gissa vad kvinnan gör? Jo, hon står och äter apelsin! Helt ogenerat skalar hon apelsinen och smaskar. En enskildhändelse som inte hade gjort mig så förbryllad om det inte var så att jag går in i gymmet för att rehaba. Ligger och gör mina bollövningar i godan ro när jag känner en bekant doft och japp- där i maskinen bredvid sitter en annan kvinna och smaskar på en apelsin!


Tar mig en bastu efter "skidpasset" och i bastun sitter 2 tjejer och japp ni vet- äter apelsiner!



Kanske är detta något man gör när man tränar på Eriksdalsbadet tänkte jag. Men idag var jag ute på Nacka golfklubb och åkte skidor, plötsligt ser jag något som lyser gult i spåret, vad tror ni det är? apelsinskal! Efter någon kilometer så kommer jag ifatt två kvinnor som står och äter apelsiner!Vad är grejen, varför har alla helt plötsligt blivit apelsintokinga?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar