Det tar sig

Snö och kyla i Stockholm. Mer kunde man inte önska sig så här veckorna innan Vasaloppet.

Fick frågan om vad jag fokuserar på så här veckorna innan. Att få så mycket tid på skidorna som möjligt blev svaret. Hade jag inte just varit förkyld så hade jag kört fart-vecka denna och nästa vecka för att sedan lätta upp träningen. Nu får jag försöka komma tillbaka denna vecka, samla tid på skidorna nästa vecka och om kroppen känns bra köra någon form av fart-vecka efter det.
Jag vill ändå ha en fart-vecka för att få gott självförtroende och känna att jag har fart i kroppen.

Styrkemässigt tänkte jag köra tungt några pass till med har ändrat mig och kommer istället att köra mer uthållighet, alltså fler reps och mycket core-träning och dessutom fokusera på överkropp.

Men ärligt så känner ja bara - ah bara jag överlever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar