Valet är ditt; andas eller ta en muffins till!

Under hösten har ju träningen stått lite still samtidigt har det varit jul med allt vad det innebär. Som ett brev på posten kommer det några extra kilon. I början kanske man kan ignorera dem.

Ah jeansen är ju nytvättade klart de sitter lite tight.
Men sedan går det inte att ignorera…
Många säger alltid att ”jag tränar för att må bra sedan spelar vikten ingen roll”
Nej kanske inte antalet kilon vågen visar men hur kläderna känns och hur det känns när du ser dig själv naken i spegeln spelar roll jag skulle nog våga säga för alla som håller på med någon form av träning. Rutorna är kanske inte huvudmålet med träningen men när dom försvinner så är man inte lika bekväm med sig själv längre.
Under hösten och framtill jul gick jag upp drygt 3 kg, så i januari gjorde jag som alla andra. Bestämde mig att nu är det nog med ”det är synd om mig muffins och chokladbitar” det är på med livremmen och dra åt den tills jag inte får luft, valet är liksom muffins eller andas. 
Snart är januari slut och mina 3 kg är borta, jag ser nästan ut som mig själv igen. Fast bara nästan, jag behöver mer konditionsträning och lite mer tungstyrka för att få tillbaka min gamla kropp. Men frostingen är borta!
Jag har inte gjort några större ändringar än att ha dragit ner på sötsaker, nu är det 1 dag i veckan som gäller för jag tror inte på förbud.  Lite smått har jag också dragit igång med konditionsträningen igen men det knappt, 1,5 tim i veckan. Men bara detta lilla har gjort skillnad.

Var vill jag komma?
Jo, till att det går att ändra sig och sina vanor, man måste bara bestämma sig och det krävs inga mirakelpiller, super dieter och 100 dagars förbud!

För mig är valet enkelt? Hur är det för dig?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar