Allt är relativt

Idag var det dags för veckans enda simpass, även om axeln nu inte gjort ont på några veckor så tar jag det lugnt och utmanar inte den i onödan. Dagens pass skulle inte bli mer än fjuttiga 700m nåt, kändes nästan onödigt att byta om, för den distansen kan jag lika väl strunta i det tänkte jag. Så klart gjorde jag inte det.
Hoppade i bassängen och kände den där fantastiska känslan av att vattnet bara slukar en.
Det kändes så himla bra så jag körde faktiskt några extra längder, men det var mest i syfte på att öva på att voltvända...
Dagens fjuttiga simpass
Efter simningen var det dags att byta outfit och gå upp på gymmet och köra dagens rehabpass. En bensknäböj, höftlyft, sidolyft för axlar och tricpespress tillsammans med plankan på boll och massa annat var på Rehab schema dag 1. Mitt rehabprogram är uppdelat i 2 dagar, 1 och 2, så kör jag varannan totalt kör jag 4 rehabpass i veckan och varje pass är omkring 75min långt med uppvärmning.

På kvällen var jag hemma hos en vän och vi pratade träning, jag berättade om mitt fjuttiga simpass. Då säger hon att allt är ju relativt, om hon gått till badet och simmat 1000m hade hon varit väldigt nöjd med sig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar