Den 21 januari 2013

Nej jag har inte tagit fel på datum jag har fått ett datum för när jag ska få springa mina första 2km i lugn joggfart sedan Lidingöloppet! Känslan är en blandning mellan lycka och rädsla. Tänk om det inte funkar?

Förrutsättningen för att jag ska få springa mina 2km är att mitt knä utan någon som helst känning klarar av det nya rehab programmet 4 gånger i veckan från och med nu (läs i morgon). Jag är inne på tredje nivån av rehabprogram och det händer ju saker.

Från början klarade jag plankan i 45 sek sedan hade jag ont i knäet och brände i magen, i morse stod jag 2x3min med benlyft.

Jag kunde inte göra enbensknäböj utan fick ha boll till hjälp nu gör jag 3x10st inte enkelt nästan.

Jag hade ingen balans på och kunde inte stå på höger ben. Nu står jag obehindrat på ett ben på balansplatta.
Nya programmet involverar ännu mera core, mer rörelse i övningar där jag tidigare varit statisk och också mer vikter.  Detta är mer utmanande och alltså mer stimulerande.

Nu är det alltså Disciplin med stort D som gäller! En annan sak som man måste vara disciplinerad med nu i början av januari är sitt sötsug. En jul och nyårsledighet fylld av mammans olika kakor och dessutom ett helt bord med tomteskum och chokladpraliner har satt sina spår. Nu är det avgiftning, suget är stort men VILJAN är större!
Har ni några sviter från julen och hur hanternar ni dem?
Fasters hallonkaka med vaniljsås kan vara svår att motstå så här efter jul
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar