Ett gammalt gummiband

2013 är i fullgång, jag tillbringar det mesta av min tid med att jobba just nu. Däremellan tränar jag rehab och tänker på träning och på att träna hårt och ordentligt. Jag fick också fatta det tuffa beslutet att boka av träningsresan till Playitas, det skulle blivit en veckas simning med Varbergssimsälskap och med Josefin som tränare. Största orsaken var att jag inte kan vara borta från jobbet just nu andra orsaken var att axeln kanske inte är redo för 1 veckas hård träning.

Jag känner faktiskt en helt annan spänst i kroppen, tidigare kände jag mig som ett torkat gummiband, ni vet sådant där som går av när man drar i det. Men under det senaste veckorna har det hänt saker i kroppen. Det började med att jag kunde göra ett ordentligt knäböj, sedan kunde jag böja huvudet bakåt utan att få ont och sedan ett tu tre kunde jag röra på skulderbladen. Så plötsligt på yogan i tisdags så kunde jag sträcka ut höger ben rakt när jag satt och inte bara det, jag kunde ta fast runt fötterna med händerna. Jag har inte kunnat räta ut högerben helt utan smärta på 2 år!

Detta ser jag som tecken på att jag är på rätt väg, men ännu är vägen lång och jag vet att det kan komma fartkontroller på vägen. Det gäller att skynda långsamt, precis som i traffiken. Att stressa kanske kan ge mig någon sekund, men det kan också göra så att jag aldrig kommer fram!

Jag (eller jag har fått min man) att bygga ett program i vår iPad där jag kan analysera min träning, ska visa er det när jag använt det lite mer. Men det är ett rätt avancerat analysverktyg där känslan i kroppen är viktig.

Jag är ju också en sådan som älskar träningsprogram, ett oplanerat träningspass får knappt tas upp i träningsdagboken. Så därför har jag planerat alla min pass fram till februari! Citatet för bilden nedan är faktiskt namnet för min träningsplanering under januari och februari

Denna bild har jag just nu som skrivbordunderlägg.

1 kommentar:

  1. trist att det inte blev något playitas, så det var med varberg du skulle simmat. Men vet du, då kanske vi kan boka resa tillsammans nästa gång! :)

    Kul att du känner framsteg! Bra att du skyndar långsamt. Det kommer ge dig en stark och hel kropp!!

    SvaraRadera