Årets nyårslöfte

Nytt år nya möjligheter brukar det ju heta, i och för sig säger man ju också ny vecka nya möjligheter vilket lite förbrukar det där med nya möjligheter för det nya året.

Hur som så har jag avgett vad som troligen är mitt livs första nyårslöfte: Om mitt knä inte är bra till efter Vasaloppet så kommer jag tävla i Crossfit SM 2012.

Mitt knär har känts bra, inte känt något under skidåkningen men så när förkylningen började släppa så började jag promenera för att få igång knäet. Det var inga problem förrän morgonen innan jag skulle åka hem till Stockholm. Efter 3 km högg det till och smärtan i knäet kom tillbaka. Detta var i förrgår, trots knäskydd och övningar har det inte velat släppa. Så i ett desperat ögonblick i går så avgav jag mitt löfte och säger man en sak så håller man det, som Zlatan säger:
Man ska inte bara snacka man måste prestera.

Jag gillar inte ens Crossfit, tycker att det är tråkigt men sanningen är att jag faktiskt tror jag skulle kunna bli rätt bra på det där. Jämför med de som håller på med denna sport så skulle jag utan att anstränga mig vara bland de bästa (tjejerna) i "Hang power clean jerk" eller vad normalt kallas för frivändningar. Har också gjort en "Filthy fifhy" på 23.5 minuter också utan att nämvärt förta mig. Så jag tror jag har potential. För er som inte vet vad en "filthy" är så är det rätt jobbigt, en massa övningar som man ska göra 50 reps av så snabbt som möjligt.

Men så tycker jag inte det är kul därav problemet man är inte ute, om man nu inte bor i Dalarna eller någonannanstans i ingenstans och det är inte samma upplevelse i att man får se nya platser. Men nöden har ingen lag.

Så snälla alla, håll nu tummarna för att mitt knä blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar