Löpning i 6 minuter

Har varit en helt okej träningshelg. I lördags undrade jag ett tag om jag faktiskt var helt puckad. Stod 90 min skidor på schemat med 10 st 1 min spurter. Skidor gick ju inte, tyckte inte heller att det var väglag för att ge sig ut på rullskidorna så jag bestämde att det fick bli Skierg. Så där stod jag upp och ner och strirrade in i en vägg och svettades i 90 min. Var 10:e minut körde jag en spurt- det var kul.

Söndagen 2 tim skidor bara stakning på schemat. Samma problem igen- brist på snö men inte på is. Så jag tänkte på Skiergen men 2 tim! Faktum är det att man faktiskt får ganska så ont i nacken av att köra Skierg. Så jag bestämde för att köra 1 tim lite tempo på skiergen och sedan cykla fjantig motionscykel i en timme. Om inte annat så borde man ju bygga pannben!

Tack och lov så kom det en snubbe och ställde sig i Skiergen bredvid. Vi körde på så märkte jag att han också ökade när jag ökade. Var inte sämre utan hängde på hans spurter. Tillslut tittade vi på varandra i spegeln och så var tävlingen igång. Han var klart både starkare och snabbare men vi körde som tokar och det var kul. Inte ett ord bara fighting face.

Efter en timme var han klar och det var ju jag med. Så då var det dags för cykel i 55 min. Satt där på cykeln och löpbanden bara lockade mig var tvungen 5 min tänkte jag. Det blev 6 minuter.
Har inte haft ont i knäet sedan onsdags, då jag började med rehabövningarna. Placebo-effekten är den enda sanna effekten. Kanske var 55 min cykel, 6 löpning och rehab övningar lite att ta i för i dag har jag faktiskt lite ont. Men jag fick njuta för stunden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar