24 timmar utan smärta

För första gången på en månad har jag gått ett dygn utan att ha ont i knäet. Helt fantastiskt.
Jag firade detta med att köra Marit Björgen intervaller 4x4min och 2 min "vila" då man kör på 75% av max och under 4 minutrarna så är målet att ligga på 95% av max. Uppvärmning 15 min och nedvärmning 15min. Såklart sparang jag inte utan körde Skierg.

När jag står där och kör i godan ro (?) kommer en snubbe till maskinen bredvid och frågar om det är träning inför Vasaloppet. Ja,säger jag.
Då säger han att han sett mig där flera gånger och att jag verkar köra riktigt hårt och undrar om jag övar på att ta Northug vid spurten.
Går sedan vidare in i gymet och kör mina rehabövningar när en kvinna kommer fram och frågar om jag tränar inför Vasan. -Jo, visst gör jag det.
Då svarar hon att det nog kommer gå bra för mig för hon har minsan sett att jag kör hårt. Visar sig att hon är gammal längdskidåkare så jag får några tips med mig.
Börjar bli lite av en lokal kändis på gymmet alltså, kanske har jag något smeknamn "tokfan i stakmaskinen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar