Ingen bra uppladdning

På lördag skulle jag och fröken Gunde åka Intersportloppet 44km på Vasaloppsspåret. Det hela kunde inte börja bättre än att Gunde stukar tummen och jag är sängliggande med världens förkylning. Har så ont i halsen att jag inte ens orkar prata!

Det enda posivita är väl att jag blev sjuk i måndags så kanske, kanske är jag frisk på lördag. Om bara ont i halsen är borta så kommer jag att åka det där 44km på ren vilja. Kanske bra för mina nerver och min nummerlappsskräck att jag är sjuk. Jag har inte längre några förväntningar på loppet. Får ta det som ett långpass och en chans att träna på att tävla -det om nåt behöver jag ju. Gundes tumme har vi flera lösningar på, tejpafast staven med silvertejp i handen eller så kan hon köra Gustav Vasa style med en stav.

Nu ska jag gå och gurgla halsen med ännu lite mer saltvatten, sa jag att jag har ont i öronen också och att det rinner ur näsan om jag tittar nedåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar