Anna på hal is

Ikväll var det dags att göra debut på skidor i den Kungliga huvudstaden. Morgonen tillbringades med att läsa recentioner på Skidspår.se eftersom det blev rätt sent på eftermiddagen innan jag skulle komma iväg bestämde jag mig för Björkhagen som ändå är mina gamla hoods. Spåren var jäkligt isiga och ett tag underade jag om jag åkte skridskor med skidorna på. Åkte runt lite på alla möjliga ställen innan jag hittade till ett "spår". Det var helt okej, inte mycket till spår kvar backarna var extremt isiga, gick riktigt fort nedför men bra träning att saxa uppför. Åkte runt och åkte fel, hade inte en susning om var jag var när jag hittade detta.
Tävlingskänsla...


Kändes ju bra, åkte runt lite till, vips hade det gått 1 timme med mycket upp och ner och en del stakning däremellan. Kände mig nöjd, tack och lov var det myckt folk i spåren (som gick!) så jag kunde fråga om vägen tillbaka till Björkhagen. Där var det bara att hoppa på t-banan och dra hem. Så enkelt kan ett skidpass i huvudstaden vara avklarat.
Har en förjävlig rethosta men känner mig frisk annars, hostade inte ett smak när jag åkte, körde iof väldigt lugnt så det kändes bra. Hoppas nu på mer snö så spåren blir mindra isiga men kommer nog dra ut ett par gånger nästa vecka. Tror det är bra att få tid på skidorna!


Förresten så försökte jag dämpa min fredags ångest med att anmäla mig till Vansbro-simmet... funkade inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar