Spinning och blåbärsbollar

När man inte är 100% som man vill vara så får man inte bryta ihop, man måste hålla sig samman och hitta nya vägar. Knäet är som det är och jag dras med ont i skuldran så jag kan varken springa eller simma exakt som jag vill. Verkligen läge att deppa ihop totalt men jag har lovat mig själv att inte göra det, får inte göra det. Istället så måste jag hitta nya vägar. Så igår tog jag upp en gammal favorit spinning.

Visste inte hur knäet skulle reagera så jag gick på ett 45min pass och man svettar ju på bra när man spinnar. Har verkligen inte cykelben just nu, mjölksyran kom snabbt och stannade kvar men det gjorde inte så mycket för jag hade inte ont i knäet under och inte heller efter passet. Lycka!

Mannen var bortrest och jag lagade någon vegetarisk Korma till middag som inte var så god. Hade i sån vegetarisk kyckling och det var ingen höjdare, ska man äta vegetariskt så ska det vara grönsaker och annat "naturligt" inte någon fejkad kyckling.

Passade också på att testa göra blåbärsbollar.
Hade sett det på någon blogg för någon dag sedan men hittade inte tillbaka till det så jag tänkte att jag kör lite freestyleing.

Blåbärsbollar

Hackade mandlar och hasselnötter
10 dadlar
Kaffe
Boveteflingor
1 dl blåbär (tinade)
100g mörkchoklad (75%)
Kokosolja

Dadlarna var sådär tråkiga och torra och ett bra knep för att få dem med medgörliga är att låta dem ligga i det varma kaffet och gojsa till sig. Hacka nötterna och chokladen och blanda sedan ihop allt till en smek och rulla i kokos. Mina blev ganska blöta, kan bero på lite mycket kaffe men också på att blåbären var lite vattniga men efter en liten stund i kylen hade de stelnat och var bara att mumsa i sig.

1 kommentar:

  1. Skönt att det funkar med spinning! Då får du spinningbubbla desto mera nu! :)

    Tycker det låter väldigt gott med blåbärsbollar då jag är ett stort fan av blåbär, kanske får bli det som bakas idag :)

    SvaraRadera