Checking into rehab

Oundviktigt att inte nynna på Rihannas "Rehab" låt i morse medan snön föll vit och jag begav mig till gymmet för att rehaba.

Jag tycker inte det är så farligt att köra denna rehab, visst det är inte mjölksyreintervaller men jag blir ändå rätt så svettig, helst av alla olika former av enbensknäböj som jag fått order om att göra.
Det enda som är riktigt tråkigt är höftlyft 3x15. Att stå på ett ben på balansplatta så länge jag kan är inte heller jätte skrattretande men jag passar på att stirra avundsjukt på simmarna medan.

Hantlarna jag använder till några av övningarna för axeln blir man ju inte jätte kaxig av men det är faschinerande att de kan kännas tunga.

Tunga saker.
Tänkte att jag under helgen kanske ska fota mina axelövningar och dela med mig till er andra simmare så ni kan köra prehab. Låter det intressant?

Igår var det ju torsdag och jag tränade inte, inte träna en torsdag när jag är frisk och fint ihop tejpad kändes jätte konstigt. Men det är en del av min nya plan, jag har i princip halverat träningsmängden från 8 pass/veckan till 4 pass/veckan. Och dom 4 passen är just nu rehab och yoga.

Det kallas för att vila sig i form,  hoppas det går att vila dig i någon annan än en rund(are?) form. Jag som aldrig varit förtjust i att titta tv har dessutom blivit beroende av tv-serien Sons of Anarchy, helt fantastisk. Just för att undvika den runda viloformen så hoppade jag karamellkungen och körde detta istället.. mumms...
Inte karamellkungen precis...

1 kommentar:

  1. Tar gärna del av axelövningarna!

    Tack för tipset, det blir armhävningar för att underhålla :)

    SvaraRadera