Det är jag som drar tåget!

Jag är verkligen så fast i simningen, tycker det är så otroligt roligt. Andra kan tycka att detta nötande ut och in i kaklet är tråkigt och hemskt men jag tycker det är fantastiskt. Vattnet, andningen, nötandet egentligen enkelheten. Jag har alltid sagt, lite kaxigt, att om jag haft chansen när jag var liten så hade jag blivit grym på att simma, detta var redan innan allt detta med simning ens drog igång.

Jag är så glad att jag gjorde klassikern och på riktigt upptäckte simningen och vågade ta tag i det och satsa.  Så klart satsar jag alltid gör mycket och nu har jag ont i skuldran men så är det.

I varjefall så var det träning med Neptun igår. Mikael Rosèn är ansvarig för att göra passet och gårdagens träning var ju inte fy skam.
Välj något av följande (@ innebär start)
22x100m @ 1,50
20x100m @ 2
16x100@ 2,30
13x100@ 3

Jag valde 2.30 kanske hade jag kunnat köra på 2 min men då hade jag varit en död fisk och ville inte riskera min skuldra ännu mer. Det hela gick ut på att köra 100m på den angivna starttiden simple as that!

Kom som 2a i en bana men efter första 100 så sa Mikael att jag hade för mycket fart i kroppen för att ligga 2a utan fick dra istället. Drog några varv sedan kom Mikael igen och sade att jag fick minsan flytt och dra i en annan bana. Så då gjorde jag det. Låg otroligt jämt i fart och körde på 1,48-1.50 på 100 stabilt men inte jätte jobbigt helt enkelt, lite fegt. Men så var det 4 kvar så då körde jag på lite och låg på 1.40 ungefär. Då kom Mikael igen och sade att jag fick byta och dra i en annan bana. När det var 2 varv kvar sade Mikael att han nu försökt matcha mig i en grupp men att jag nu bara kunde köra på i mitt eget race. Då körde jag på 1.38.

Trots min onda skuldra så kändes det bra. Det var kul, det kändes som om jag har mer att ge. När jag simmar lite fortare och lite starkare så känner jag mig bara så nöjd som att det är min grej att ligga där och simma.

Dessutom är jag aldrig så snygg som på badet! Smashing tycker ni inte?

1 kommentar:

  1. Jag älskar din bild. riktigt läcker simbrud!

    Så himla kul att du hittat simningen och känner sådan kärlek för den. jag känner igen mig!:) snyggt att du hela tiden fick byta, du har en grym talang! good work!!

    Idag blev det lax, bönor, ägg och såklart en avokado till lunch ;)

    SvaraRadera