Tänk på vilodagen

Vaknar med Timbuktus låt i huvudet "vaknar en morgon med en sten i mitt bröst, allt som var så enkelt känns nu dubbelt så svårt" hans handlar om baksmälla i mitt liv handlar den om när man vaknar med jordens träningverk som går från fotsulorna till huvet.

Gårdagen var tuff, först gymmet på morgonen där jag var riktigt pepp och hade bytt ut några övningar. Körde som en galning och tog nu över 40kg i frivändningar. På kvällen var det skidträning med Sport support och då var det styrka på rullskidor, triceps och lats fick en rejälomgång, min träningsverk från gympasset hade redan börjat komma...

I morgon är det äntligen vilodag det var det enda jag tänkte på under dagens löppass, som jag gjorde efter att ha stått på mässa från 8-17, suttit 30min på hela dagen och annars babblat konstant. Men så i morgon vila, jag har stor respekt för vilodagen det har jag lärt mig sedan barnsben hemma i byn.

Fjordis som var kungen på gymmet hemma körde vilodag på söndagar. Hans filosofi var att det var bäst att lyda Gud på nåt sätt så han valde att tänka på vilodagen så att man helgar den och det är verkligen vad jag ska göra, även om min vilodag inte längre än söndag utan fredag men det kanske funkar ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar