Skierg och en nåldyna till rumpa

Har insett att alla som tänkt åka Vasaloppet fort tränar stakning på en sådan där Skiergmaskin. Tidig lördag morgon letade jag och fröken Gunde oss fram till Balance City för att testa en sådan här maskin. Vi i princip hängde på låset för att vara säkra på att ingen annan skulle hinna före.



Värmde först upp lite och testade olika motstånd och försökte få in tekniken. Sedan blev de lite crosstrainer till riktig uppvärmning eftersom jag inte kan göra så mycket annat med mitt stelopererade knä. Sedan körde passet igång på riktigt 4x4min med 1 min vila. Var lite svårt att få in tekniken men på de sista 2 seten fick jag upp pulsen till 92% av max så det är ju godkänt. Var faktiskt rätt kul att köra den där maskinen, jag ogillar att köra konditionsmaskiner inne för att man bara står på samma ställe och stirrar in i väggen. Vet inte om det var det faktum att jag inte hade något annat val än att köra stakmaskin inne som gjorde att jag faktiskt tyckte det var kul.

Vi filmade lite också på slutet, var bra för man såg tydliga teknik missar som att jag böjer för mycket i höften. Blir lite sittande, det måsta jag jobba på!


Förstår att ni är riktigt nyfikna på hur det är med mitt knä!

Det är nja. Var hos naprapat Martin i lördags och kollade igenom kroppen. Svullnaden är nästan borta så troligen var det en inflamerad slemsäck, men det är fortfarande ömt.


Jag känner mig alltid som ett olydigt barn när jag är hos Martin:
- Jaha, hur länge har du haft ont då?

- Asså ont och ont men jag har ju känt av det i kanske en månad eller så...

- Men du har tränat på som vanligt?

- Ja, jooo det har ju blivit bättre medan jag sprungit...

- Men mer ont efteråt?

- ...

- Vad körde du för pass innan det svullnade?

Här ljög jag, kunde liksom inte säga att jag kört ett 4 tim pass utan sade något om 2 tim terräng och kanske lite rullskidor innan.


Ryggen var tydligen rätt så sne och så ska vi inte tala om rumpan som var så öm så jag jag inte viste var jag skulle ta vägen. Blev så nålad att jag kände mig som en nåldyna och träningverken dagen efter ska vi inte tala om!


Försökte också tvinga honom att säga när, alltså en exakt dag när mitt knä skulle vara bra bara för att det skulle bli mer uthärligt då. Fick inte testa jogga förrän tidigast på onsdag förutsatt att jag inte kände något i knäna då. Tills dess blir det stakmaskin.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar