Jag har nummerlappsskräck!

Mitt knä blir bättre och bättre för varje dag, det var höger knä som var problemet men eftersom jag överöst knäet med omsorg och kärlek så har vänster knä blivit avundsjukt så nu har den också börjat göra ont. Det vänstra knäets beteende påminner lite om min brorson Dogge, han brukar också gnälla så här när han inte får uppmärksamhet.

Jag har haft känningar i knäet ett tag, någon vecka eller så… borde vilat direkt men som min sambo sa: Du har ju blivit bättre på att lyssna på kroppen, du har ju inte gått så långt att du har kryckor.

Så vad tränar en löpande skidåkare som inte kan röra på benen?
En massa fjantiga rulla på bollen övningar men kan ju inte göra dem för benen. Ett styrkepass för överkropp där jag visade kidsen på gymmet var skåpet ska stå och värmde upp lite biceps med 15kgs hantlarna. Sedan hittade jag en sådan där armcykel, går inte ens att beskriva hur tråkigt det är men det är bara att bita i det sura äpplet tänkte jag och körde 4x4min intervaller. Lyckades inte komma upp i 90% av max för armarna dog innan. Undra varför?

Hörde att det finns en sådan där stakmaskin som alla skidåkare verkar använda på Balance, så jag fixade en prova på träning där till mig själv. Som Sats:are är ju Balance lite fiendeland så jag är nog lite nervös inför att denna provträning…

Dessutom sitter jag och funderar på om jag ska anmäla mig till Lidingö Ultra 50km den 28 april. Jag vill men vill inte, jag har nummerlappsskräck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar