Besatt

Var och körde Skierg igår, ska inte säga var eftersom jag helst vill behålla maskinen för mig själv och hatar om jag skulle måste vänta på min tur. Jag var orolig innan faktiskt, skulle det gå? Skulle jag få ont i knäet?

Planen var Björgen style, alltså 4x4min på 95% av max. På den sista 4:an fick mitt sällskap plötsligt fnatt, jag var nära döden när fröken Gunde säger: Extra minut!
Man är ju inte den som bangar så det blev 3x4min + 1x5min.

Fick vänta ett tag på mitt sällskap så jag har köra nästan 4 km som uppvärmning. Trots att man bara står och stirrar in i en vägg och trots att folk ibland ställde sig och tittade på oss var det helt fantastiskt kul! Tänk att det kan vara så kul att bli trött av att dra i några rep.

Det bästa är att det inte kändes inte ett juta i knäet! Körde med knäskyddet på så knäet var stabilt hela tiden men tog bort det direkt efter passet för att verkligen känna om jag påfrestat knäet på ett mindre bra sätt. Det hade jag inte.

Jag tror absolut att det är mina övningar som fixat biffen! Ska fota dem i morgon och lägga ut så ni får se.

I eftermiddag åker jag hem till byn men innan dess ska jag iväg och köra lite mer Skierg 3x10min med 2 min vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar