Julefrid

Det mesta är frid här upp, förutom att vi gav mamma en ny mobiltelefon i julklapp. Kanske finns det fler som gett sin 60-åriga mor en smartphone i julklapp och vet vad det innebär- julefriden är över.


Jul här hemma är mycket traditionell. Stiger upp och äter tomtegröt, väntar att gröten lagt sig medan man vallar om skidorna om så behövs. Sedan ska man ut och åka. Blev 1,5 tim i spåret. 1 tim vanlig åkning och det börjar lossna, 3km längre än första dagen och i snitt 20 slag lägre puls. Körde dessutom 30min teknik med och utan stavar.


Kommer hem lagom kall och frusen och går ner i bastun. Efter bastun är det alltid lite stressigt att hinna klä sig innan Kalle Anka börjar. Efter Kalle är det mat. Efter maten tar man en promenad runt byn. På julafton släcks nämligen alla gatljus i byn, det kanske inte är så många men när byn är omgiven av skog så blir det rätt mörkt. Istället så har man lagt islycktor runt på alla byns 4 vägar och alla hus är ju upplysta av stjärnor och faklor. Det var desutom riktigt stjärnklart. Sedan är det fika och julklappsutdelning.


Jag tror min familj hört mig klaga på att jag är trött på att alla kläder är i svart för det blev en rätt färgglad julklapps skörd.

Kan absolut rekommendera Zlatan-boken!

Fick också en råsaftcentrifug och en vistelse på det nya träningshotellet Active Stay i Borlänge med tillgång till deras skidspår under trettonhelgen. Så jag kan nog konstatera att jag varit snäll i år igen.


Tränar aldrig på juldagen, menar vad är meningen med att smälla i sig en massa mat och man ska förbränna den dagen efter? Eller så är det för att jag har rätt duktig träningsverk...
Dagens träning vibraplatta...

Man ska ju försäka äta färgglatt för att få i sig alla vitaminer.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar