En ny dimension av du är vad du äter

Sprang i onsdags, kände redan då att det var något som inte stämde i kroppen. Under gårdagen ökade den känslan än mer och jag sov hela 13 timmar. I morse kom jag till dörren utanför kontoret när det var dags att vända. Den värsta av alla övergående sjukdomar hade drabbat mig.

Eftersom jag ändå inte kan äta så passade jag på att kolla en film, Food Inc. Otroligt intressant film om hur vår mat produceras och vad vi egentligen äter. Hur våra matvaror har förändrats mer de senaste 50 åren än vad de gjort under 10 000år. Mat produceras för att vara billig, växa snabbt och bli stort. Kossor som är gräsätare matas med majs vilket gör att de utvecklar ecoli som är dödligt för människor. Majsproduktionen subventioneras så att fler bönder kan odla ännu mer majs ännu billigare, det bli ett enormt överskott. Enligt filmen används majs, som är rikt på stärkelse, i nästan alla produkter som vi äter.

Se filmen men kanske inte innan ni ha fredagsmys.

Jag var till och med så modern att jag hyrde den via nätet, via en site som heter headweb. Vilket jag inte kommit på själv om det inte var så att jag köpt tidningen Outsides speciella träningsbillaga. Bra tidning för övrigt, brukar inte köpa denna då den är lite för mycket ”outside” för min smak. Men detta nummer rekommenderar jag.

I går slog man världsrekordet i att stå i plankan. Det gamla var 19.58min det
nya är 25 minuter.
Hur länge brukar ni köra plankan? om ni ens gör den.
Jag brukar stå i 3 minuter sedan har jag för tråkigt eller "inte tid" eftersom det är sist på passer.

Här är en filmsnutt från världsrekordet!


Plankan i 25 minuter = nytt världsrekord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar