Återtåget

Skönt när klockan ringer 05:30 och det är ljust ute och dessutom så kvittrar fåglarna. Kände mig mycket mera sugen på att dra ut och springa istället för att åka till gymmet. Men så var det första passet efter 10 dagars sjukdom, benen är som fastspända blodhundar som bara hade rusat åt alla håll och kanter och jag hade bara kunnat följa med.

Efter förkylning gäller det att börja lugnt, därför tyglade jag mina lustar och drog till gymmet för att testa ett av mina nya Cross-fit inspirerade pass 21-15-9.

Pass 1

Frivändningar
Kettlebellsving
Armhävning
Toes to bar
Chins

Får uppdatera detta pass lite, dög idag med lite förkylning kvar i kroppen men det kommer att vara för lätt. Så istället blir det 31-21-11 . Det andra jag märke som jag borde tänkt på var att underarmarna tog mycket stryk så Toes to bar få flytta till pass två och så lägger jag in Floor wipers istället. Då blir det nog bra.

Är det några CF som läser detta så får ni gärna ge feedback på vad ni tycker.

Avslutade passet med plankan med armarna på en boll, sidoplankan och rygglyft.
I morgon blir det en liten jogging tur, sugen på Årstaviken runt men jag borde börja lugnare så få se vad det blir. Men det är alltså jogging inte löpning.

På fredag drar påskens träningsläger igång. Härligt att i 3dagar få leva som ett proffs, träna och sedan komma hem till färdig lagad mat. Kommer bli en hel del löpning men också längdskidor, som ni förstår ska jag upp till norr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar