Ingen kan säga att jag inte försöker!

Blir stegvis lite bättre, har nog minskat min snorpappers förbrukning med 2 rullar sedan i onsdags och nysningarna har upphört. I går gick jag dock till affären, det var en nära döden upplevelse. Vi bor på 4:e våningen utan hiss, fick pausa halvvägs och blev omsprungen av brevbäraren- förbannat.
Tyckte synd om mig själv så jag tog mig till affären och köpte en bok jag varit sugen på länge. Sverker Sörlins " Kroppens geni, Marit, Petter och skidåkningen som lidelse"


Inte kommit så långt i den men känner redan att det är en bra bok. Väcker lidelse i mig... för att inte tala om avund för att han fått vara med på norska damlandslagets träningsläger. Köpte också godis som skulle räcka hela kvällen. Gick inte så bra tog slut på ca 10min, var mer i skålen från början vill jag tillägga.

Fredagsmys!


Istället tog jag en extra sked vitlök. Pappa säger att man ska äta vitlök mot förkylning, testade att pressa två klyftor på sked och sedan tugga i mig det, tror man måste tugga för bästa effekt. Det var inte så gott och gav mycket ont i magen. Bättre var det att ta en bit knäcktebröd och pressa vitlöken på och sedan tugga i sig det. Inte gott men jag tror det hjälper.



Vitlök, tur att man inte känner sin egen andedräkt...



Har dessutom uppgraderat min frukost- tur att man inte har problem med att svälja alla tabletter. Det är Omega 3, Extra C-vitamin, Någon 1 miljard bakterier som är bra för magen tablett. Immunförsvaret sitter ju i magen, åt dessa sist jag var i Uganda och även i Mexiko enda gångerna jag inte blivit magsjuk utomlands. Så är det 2 Multuvitamin tabletter också.

En stadig frukost!


Undra vad min kropp säger om alla dessa vitaminer och mineraler? Skulle vara kul att veta om den säger:

- Yes! Kompisar nu har vi vad vi behöver då börjar vi jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar