Som en kopp kaffe med grädde

Denna dag är en sådan där dag som kan liknas vid en kopp kaffe med grädde i serverad i en äkta kaffekopp med fat. Lägg där till solsken och (planerat) distansrekord i simning och en hamburgare till middag. Vad är det man säger, livet är inte dagarna som går utan dagarna man minns.

Kaffe med grädde och en bra bok (Gryning över Kalahari av Lasse Berg om hur männsikan blev människa)
Tror nu inte att jag kommer att minnas denna dag om ni frågar mig en en månad men just idag njuter jag till fullo av att vara i harmoni med mig själv och med resten av världen.

En lugn morgon följd av lite fix inför den stora dagen, som är om drygt tre veckor så ska jag ju börja skriva fru istället för fröken när jag beställer flygbiljetter. Sedan simningen, planerat distansrekord med 3,5km. Jag har inte medvetet simmat så långt tidigare, men har ju en gång trott att Eriksdals utepool var 25 istället för 50... Om jag inte hade varit i sådan harmoni hade jag blivit galen, snabbsimbanan var full av  bröstsimmare, ni vet sånna som simmar och tittar åt sidan hela tiden... Jag tog det med ro.

När jag var klar så hade till och med två kids hoppat ner i vattnet och skulle simma fort. Det var snälla och frågade om de fick vara där, eftersom jag var klar och det inte var någon annan i banan så sa jag att de kunde de så länge det inte kom någon annan vuxen. De bjöd in mig i deras simtävling. En sådan utmaning kan man inte missa. Tjejerna fick lite försprång, men jag tycker inte man ska ge barn falska förhoppningar...

Firade min vinst och distansrekordet med just en kopp kaffe med grädde på Gunnarssons konditori.
Väl hemma njuter jag av att få vara själv, fixade en smaskig 200g hamburgare med sjukt mycket dressing i.
Total harmoni och njutning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar