Comeback i ringen

Helgen har varit lite omtumlande och inte riktigt gått som jag hade planerat. Det blev inget långpass i simning och inte heller blev det lånpass i löpning. Istället så fick jag göra comeback i boxingsringen. En timmes träning där det ingick en del tunga moment som lyft och knäböj med kusin och kompis.

Allt innan själva matchen. Det var kul att boxas igen och minnas att man en gång faktiskt var väldigt vältränad för det var sjukt jobbigt. Hade träningsverk dagen efter faktiskt, fast det kan också ha varit från någon av femkampensgrenar som var bland annat, 150 löpning i högklackat och längdsnytning med Ahlgrensbilar...

Jag tror aldrig jag boxats utan skor och i kjol och baddräkt förr...
Detta är annars sista uppbyggnads veckan innan nästa veckas vilovecka och jag börjar känna mig rätt så trött i kroppen. Intensiteten på passen har ju gradvis ökat och men det har gett resultat, jag känner mig mycket mer i form nu än under hela våren och sommaren. En skön känsla som faktiskt märks igår låg jag på 17-18 sek på alla mina 8 25m intervaller.

I morse var det dags för gymmet och även där har jag blivit starkare, faktiskt så pass mycket att jag funderar på om det är dags att byta till mer "crossfit" redan efter viloveckan. Alltså några veckor tidigare än planerat.

Ikväll är det iallfall "sista" uppbyggnadslöpningen 40min i 5.20 tempo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar