Då kör vi igång igen

Då är jag tillbaka i verkligheten igen. Förra veckan gick under benämningen vilovecka och som på beställning kom ju hals ont och lite förkylning på tisdagen så då hade jag ju inte så mycket val. Inte blev det heller roligare av att jag fick någonform av nackspärr också!

Så träningsmässigt blev veckan lugn, 2 simpass, 2 löppass och så ett styrkepass.
Så kan man nästan säga att det blev en Ironman för mig med eftersom jag var med från start till mål i Kalmar. Ett fantastiskt event och...
Ja, jag blev sugen på att själv få springa i mål och höra " You are now an Ironman!"
Men var sak har sin tid.

Bara en helt fantastiskbild från fredagen när man kunde provsimma banan. Kolla alltså vem vill inte stå på startlinjen då?

Det kommer en liten "behind the scenes" rapport.

Löppassen blev båda två 12km, första gången jag sprungit två "långpass" på en vecka sedan knäet pajjade. Knäet håller bra så det var kul. Första var ett härligt pass i värmen och vid havet på Öland. Kände bara hur benen rullade på och det var inte det minsta jobbigt.

Blöta Montrail väger bly. Mina älskade skor sjunger håller i allmänhet på att falla sönder
I går efter 6 timmar i bilen kände jag att jag måste springa liv i benen så det blev en sväng runt Årstaviken. Runt hela rundan led jag av extrem huvudvärk men när monsunregnet kom och vi vart genomblöta så släppte faktiskt huvudvärken. Istället ansträngde jag mig för att hoppa med ett plask ner i alla lerpölar på vägen. Hade faktiskt riktigt kul och huvudvärken släppte men skorna vägde tillslut bly!
Smart dag med vitt linne!
Nu går min träning in i en ny fas, kommer ett litet inlägg om det i morgon. Som jag skrev så har jag fått lite nackspärr och får hoppa simningen idag, lite svårt att få luft när man inte kan vrida åt höger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar