Älskade backe!



En gång (för länge sedan) så gjorde jag en rad tester hos Sport support center, syreupptagningsförmåga, maxpuls och laktattest närmare bestämt.
När vi gick igenom resultatet så säger Christer Skog.
- Antar du gillar att springa backe, för du har väldigt bra syreupptagningsförmåga.

Sedan dess har jag älskat att springa backe, hade nog inte gillat det innan men nu blev det liksom en grej. Jag fick för mig att jag var bra på att springa uppför och sedan dess har jag varit det. Backträning är favvopassen, dels för att det är sjukt jobbigt och dels för att jag är bra på det.

Nu har det inte varit någon backträning sedan december men igår smällde det! Inte några 4 min som jag gillar utan hade låtit storebror göra mitt pass. Det var 3km uppvärmning 8x90sek backe, med 2 min gång nedför. Sedan 3 km ner jogg. Jag fick nedför för att skona mitt knä och faktiskt det gjorde inte ont alls. Det var ett bra pass, det kändes där det skulle och idag känns det också.

1 kommentar:

  1. Jag körde ganska mycket backträning förra året, det är grymt bra! Ännu ett pass som jag ska klämma in i höst :)

    SvaraRadera