Löparens största skräck

Trots att dagen började så himla fint med morgonjogg och allt så gick det sedan bara utför.
Det är stressigt nu...

När jag väl kom hem från jobbet så ville jag helst bara lägga mig och sova dessutom hade min lillebror kommit och på bordet stod inte den lilla godispåsen. Ville verkligen ta påsen och lägga mig i soffan och äta godis till jag började må illa. Typiskt nog hade sambon hängt upp en ny tavla som jag beställt och den hänger just framför TV:n. Svårt att hoppa träningen när man har detta budskap stirrandes rakt mot en.
Tavlan på vår vägg
Började istället byta om, jag kan vara extremt långsam det kan ta uppemot 30 min för mig att få på mig träningskläderna. Ibland undrar jag vad jag sysslar med. Så precis när jag ska sätta på skorna så upptäcker jag löparens största skräck.

Löparens största skäck att inte hitta rätt strumpor
Eller egentligen näst största, slut på batteri i GPS klockan är nog snäppet värre, jag har två högerstrumpor. Tillbringar ytteligare 20 min med att leta efter en vänsterstumpa som jag aldrig hittade.

Ni hör ju hur sugen jag egentligen var på att komma ut. Väl ute så gick det bra körde uppvärmning i 20 min sedan var det dags för backe. 10x1min aldrig under 5 fart. Klarade nästan mitt mål en av intervallerna vet jag inte vad jag gjorde den gick på 5.18 men sedan låg de i snitt på 5:05, så inte helt i mål. Men några var också på 4:50. Tänkte hela tiden, fram med höften, slappna av, driv i steget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar