Teknik...

Mycket simning nu, någon föreslog ett namn byte på bloggen - Vägen mot att bli en säl.
Ja, kanske efter alla crossanter med marsipan jag ätit i Rumänien så är min kroppsform rätt så lik en säl, dock hjälpte inte det på morgonens teknikpass med Josefin.
I går gick det bra att simma. Körde rätt så tufft
-Insim 15 min
-Pyramid 25-50-75-100-150-200 ->200-150-100-75-50-25 med paddlar och fart som skulle motsvara 10km fart i löpning. 10 sek vila mellan varje.
- Teknik, andning och armföring
- 2x(4x50m @1min) (@1min betyder start varje minut, så 10sek vila ungefär men jag tappar mycket tid i vändningarna måste lära mig att göra kullerbytta)
- 4x100m progressivt
-4x100 lugn teknisk simning.
I morse med Josefin så var jag så tung i vattenet på uppvärmningen att jag tänkte att detta är ju galet, tack och lov släppte det när jag blev varm. Sedan var det fokus på armföringen. Att det ska vara så svårt att få upp armbågen?
Eller att vrida huvudet lite mindre?
Försökte skylla på att min badmössa var så tight runt huvet att det inte riktigt gick in vad hon sa, men hon köpte inte riktigt den ursäkten.
Passets höjdpunkt var att simma med fenor. Vilken fart, det var jäkligt kul faktiskt, att få känna sig så snabb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar