Inbjudan till alla bloggläsare


Yin yoga introduktion och workshop
Min fina vän Sofie som jag lärde känna när vi dunkade varandra i golvet på Stockholm Shoot, vi tränade MMA ihop, har gått över till att bli en yoggi och bjuder nu in till en introduktionsdag i Yin yoga.

Vad är Yin yoga?
Yin formen av yoga är baserad på att hålla ett fåtal olika positioner passivt under en längre period. På så sätt stretchas bindväven runt ben, leder och organ vilket gör att såväl rörlighet som smidigheten ökar, samtidigt som kroppens energikanaler påverkas.

Yin yogan riktar sig generellt till området vid höfterna, bäckenet och nedre delen av ryggen och består av ett tjugotal sittande och liggande ställningar. Det passar alla som är nyfikna på att utforska sin kropp och sitt sinne med närvaro och medvetenhet.

Under introduktionsklassen kommer vi att arbeta igenom två olika pass. Mellan passen finns möjlighet för reflektion och diskussion över en kopp te och nötter. Du kommer även få träffa yogalärare och naprapat Anna Glad.

Yin yoga passar alla oavsett nivå och inga förkunskaper krävs. Det är en liten grupp med max 10 deltagare.

När?

Lördag den 2 juni

Klockan 10-12.30

Pris:

350 kr

Plats:

ANNAs REHAB, Sollentunavägen 60 A (www.annasrehab.se)

Anmälan görs till: info@annasofie.com eller till 0700-929021

Lärare:
Sofie Ringsten Ljungqvist

Om Sofie

Med bakgrund som elitidrottare inom kampsport kom jag i kontakt med yoga 2006 efter en nackskada. Jag började utöva Ashtanga Vinyasa yoga hos yogalärare Anna Glad för att sedan finna ”min yoga” i Hatha yoga.

Jag gick min yogalärarutbildning 2010 på Villavi i Danderyd för att sedan vidareutbilda mig inom Yin yoga. Jag har även studerat vidare under lärare som Jill Miller från Los Angeles, Eleonora Ramsby från Costa Rica samt lärare i Kerala, Indien.

Jag undervisar idag i Hatha- och Yin yoga och gillar friheten i att kunna variera passen efter det som är ”just nu”. Jag gillar att jobba med Varför i yogapositionerna för att hjälpa mina elever att förstå vad som händer i kroppen när vi gör yoga.

Läs mer om Sofie på: www.annasofie.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar