Samlar kilometrar

Tycker faktiskt att jag börjat komma in i cyklingen nu, det tar inte längre emot att gå ut om jag ska erkänna så tycker jag faktiskt att det är kul, kanske till och med riktigt kul. Helst nu när jag har nya cykelbyxor som gör att mitt underrede faktiskt inte domnar bort efter 5 min. Så om någon funderar på att börja cykla så säger jag satsa på ordentliga cykelbyxor det gör hela skillnaden.

Idag ett lugnt distanspass ut till Gustavsberg blev 54km och snittade 22km/h en del krångel och rödljus i början och slutet (Hornstull och Slussen) men sedan är det fina cykelvägar hela vägen ut. Stundtals kan jag känna av lite i knäet, eller det är inte i knäet utan i min överrehabiliterade Vastus men det är aldrig någon fara mest känns det som om någon trycker på en punkt på benet. 
Vändpunkt Gustavsbergs C
Jag hade så gärna fortsatt att köra någon mil till, det är ju sol ute och allt men med tanke på knäet så har jag lovat mig själv att skynda långsamt och inte överdriva som jag ju alltid har en tendens att göra. Det lönar sig nog i längden. Blir mer cykling i morgon, kanske ett lite snabbare pass som intervaller. Känner att det behövs för att få upp farten och så ska jag köra ännu en 20 min löptur.
Efter cykling i gräset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar