Mat på fat

Måndagmorgon, intet nytt att rapportera. Skulle vara att jag simmade i morse och att det var ett kortpass på 1200m som mest innehöll all den där tekniken Josefin tjatat på mig om. Ett av mina stora problem är att ena armen skär in när jag simmar. Därför tränar jag på att simma bredare isär med armarna genom att ha en flytplatta som jag ska ta fast i på varje simtag...

Eftersom det är måndag- ny vecka nya möjligheter tänkte jag bjuda på lite mattips.
Här är min lördaggsmiddag
Entrecote med grönsaker och kesofetaröra.

Entrecoten är bara stekt i smör i stekpannan
Grönsakerna också, det är zuccini, svamp och paprika. Om ni tycker att paprikan blir lite besk i smaken så kan man skala den och låta den marinera ett tag i ex olivolja och vitlök sedan steka.
Kesofetaost-röran är smaskig. Blanda keso och fetaost...
Serveras som på bilden med en kall folkis.

Ett annat tips för att äta mindre ris och mer blomkål är blomkålsris
Briljant idé, riv blomkål med rivjärn.
Koka upp vatten och lite salt eller sådan där buljongtärning.
Koka snabbt 20-30 sek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar