Dags att ta form

Som jag längtat och väntat och i lördags var det äntligen dags!

Dags att simma, jag simmade en del under sommaren men så var jag tvungen att prioritera skidåkningen men som jag längtat och väntat på att få ta mig an träningen i vattnet. Jag gillar verkligen att simma, vet inte om det är för att jag tror att jag har någon form av talang för det - tvärtemot både löpningen och skidåkningen som jag inte har desto större medfödd talang för.


kl 10 var det samling i Eriksdalsbadets 50 m bassaäng, det var jag och brorsan som samlades. Jag hade sagt att jag mest ville plaska runt eftersom jag inte simmat på så länge. Plask blev det.

Insim 200m, en del olika teknikövningar. När jag kör benspark så stannar badet, vilken fart!

Sedan blev jag lite knäckt på intervallträningen 8 st start varje minut. Första 3 gick ju bra då fick jag vila i typ 10 sek sedan var det platt fall. Antar att jag gick ut lite för hårt.

Gillade att köra progressivt bättre. Var faktiskt trött och fick träningsverk.


Denna vecka ska jag få in hela 3 simpass för jag måste vänja mig vid vattnet och komma igång för nästa tisdag tar jag simningen till (förhoppningsvis) en helt ny nivå. Vad händer då?

Det får ni lura på ett tag till ikväll är det löpning och rehabträning. Kör stenhårt på min spring "för fort" teori. En svettbild för starta denna måndag även om bilden är från i fredags då jag just rockat loss 40min i 4.20 fart. Inte illa för att vara mig och mitt knä!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar