Vägen mot att bli en mänsklig säl!

Nu syftar jag inte på att jag ätit så mycket tårta och annat mumsigt under helgen att jag i princip tagit formen av en mänslig säl utan på att tänkte ta min simnig lite längre.
Jag tycker att det är riktigt kul att simma, det är utmanande på ett annat sätt än vad löpning och annat är. Här jobbar man i ett annat element med allt vad det innebär.
Jag firade mig själv med att ha min första simlektion med Josefin Lillhage i går. Var lite nervöst innan har ju inte hunnit med så många simpass efter Vasan och innan dess så hade jag ju inte simmat sedan i september.
- Simma 50 så ser jag hur det ser ut, sade Josefin
Plötsligt undrade jag om jag ens kunde simma 50m... Men det kunde jag, tydligen rätt så bra också enligt Josefin. Sedan började vi jobba på några av de saker som var mindre bra.
  • Vred huvudet lite för mycket när jag andades för att jag tittade lite för mycket bakåt.
  • Måste få med höften mer
  • Bredare isär med armarna
  • Hitta en jämnare takt mellan ben och armar

Myckt av det jag gjort fel är för att jag är "hemmasnickrad" som det där med armarna har jag ju tänkt att jag ska göra mig smal i vattnet men nu vet jag ju bättre. Bara att öva, öva och öva till nästa gång.

Anna på väg mot att bli en säl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar