Då kör vi igen!

Efter tre rätt så välbehövliga vilodagar så var jag sugen på att komma igång igen. Har inte haft någon värre träningsverk, ungefär som när man varit sjuk och kör första benpasset, det vill säga man känner att man har ben. Unnade mig en massage på Fridenshälsozenter igår, knådade igenom kroppen från topp till tå. Bra ställe faktiskt, första gången jag varit där och kommer nog gå tillbaka.

I morse blev det 30 min lugn löpning i 5-fart följt av rehabövningarna för knäna och så dom där bollövningarna. Jag var lite seg i början och hade inte direkt något klipp i steget men så snart höftböjarna blivit varma så kunde jag slappna av mer.

Har kommit på att jag nu har ett gyllenetillfälle att göra om mig som löpare. har inte sprungit sedan i december så jag ser det som jag är 0 ställd. Så att jag tidigare tyckt att 5-fart är för jobbigt så kan jag nu bestämma mig för att hålla 5-fart för det är ändå jobbigt att springa. Alltså lurar jag mig själv att det inte är farten som är jobbig utan bara det faktum att jag just börjar som gör det jobbigt. Smart va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar