Frivillig vilodag!

Hela veckan längtar man efter helgen, sen kommer fredag och då är det bara som en vanlig dag.

Förrutom en sak, fredag är vilodag!


När man kan träna på som man vill så är vilodagarna fantastiska tycker jag. Äter lite extra och vilar lite mer, passar på att göra saker som man inte "hinner" på vanliga dagar. Ge både kropp och själ tid att återhämta sig. Om man känner sig trött, grinig och dessutom har sömnbesvär och kanske känner sig varm i kroppen så är det läge att lägga in en extra vilodag. Jag har varit väldigt dålig på detta förr, att lyssna på kroppen, men man lär sig och nu vet jag att en extra frivillig vilodag är bättre än en vecka fylld av ofrivilliga vilodagar.

Fick min målgångsbild från Vasaloppet idag. Så här såg det ut, jag ser ju rätt så glad ut med mössan bak och fram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar