Matrevolution

Är fortfarande förkyld. Läser en massa träningsbloggar och ser att det finns en massa andra löpare där ute som också är förkylda. Ego som jag är så gör det faktiskt att livet känns lite lättare för mig.
Idag måndag så skulle det varit backintervaller 5x30 + 3x60+ 5x90. Åh det hade varit kul! En fest för mitt hjärta och mina ben!


Men till saken, läst klart boken Matrevolution nu. Ger den 3 smörpacket av 5 möjliga.

Gillar upplägget att man först får lite bakgrund till LCHF och till våra nuvarande kostråd, får lite historia om tidigare studier. Dock har man ju läst lite för mycket på Universitet och vissa av studierna är kanske inte klockrena då det är kanske 7 pers som deltagit.


Det bästa med boken är bakgrund till LCHF, tips hur man skall tänka och så recepten.

Det sämsta, som jag faktiskt tycker är genomgående i alla böcker som behandlar ämnet är detta Underdog perspektiv och upp till kamp andan. Visst (vi) som äter enligt LCHF får utstå en massa frågor och påhopp från diverse håll men jag tycker inte att upp till kamp och konspirationsteorier är rätt väg. Istället tror jag på mer information och som man gör nu gör recept och liknande lättillgängligt.


Men för dig som är intresserad av att förändra din kost, eller bara intresserad av ämnet så kan jag absolut rekommendera boken, är ju inget du behöver läsa från pärm till pärm. Dessutom kostar den bara 149:- på bokus.se

Om man vill läsa mer om författaren till boken Andreas Eanfeldt så är det han som driver bloggen kostdoktorn.se
Finns så klart fler böcker i ämnet bland annat skrivna av Jonas Colting, mer om dem kommer säkert senare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar