Då var man en av dem

Efter att själv faktiskt blivit lite beroende av att läsa en rad träningsbloggar (främst från löpare) för att få inspiration så tänkte jag att jag skulle testa detta själv.

Vad kan du som hittar hit förvänta dig?

Jo, det är en blogg som skall handla om vägen mot att bli en löpare. Man är minsan inte löpare bara för att man springer. För att få kalla sig löpare skall milen tas på under 45 minuter och halvmarathon under 1,45.

Så det är målet.
Just nu?

Jo, jag tror jag ligger där runt, men än inte vågat delta i någon tävling. Kan sägas att jag faktiskt började träna på riktigt i augusti 2010 med två löppass i veckan. Innan har fokus legat på styrketräningen. Nu 4-5 pass löpning och 2 pass styrka, lite annat också men det kommer ni få läsa om senare.


Denna träningsblogg börjar dock med att jag är lite små krasslig med ont i halsen och trots att jag packade väskan igår kväll för vad som skulle bli två pass idag så fick jag känna mig besegrad och ta vilodag. Men i morgon är jag frisk för jag har spenderat 179 kr på en Enzymmunspray!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar