Kost, hälsa och resultat utamför boxen

I fredags hade jag möte med Pernilla på CarrierCarrier, vi hade tidigare diskuterat mina problem via telefon och hon trodde att hon kunde hjälpa mig med några av mina problem åtminstone. Det var väldigt spännande att träffa Pernilla och få lite större insikt i det hon arbetar med nämligen kinesologi.

Egentligen har hon en gedigen väntelista och nästa lediga tid hade varit i april men när jag berättade om allt jag gått igenom och min situation så fann Pernilla en tid att träffa mig i fredags kväll, något jag så klart är väldigt glad över.
En hälsning från Pernilla

Hon gjorde en noggrann undersökning av hela mig med hjälp av muskeltestning och genom att se på kroppens reaktioner. Jag ser mig själv som en ganska öppen person men när hon frågade så kunde jag inte säga att jag tyckte det var lite hokuspukus över det hela- men jag hade ju lovat att ge det en chans och jag har pratat med så många som sagt att det hjälpt dem.  Men sedan visade sig saker som gjorde att jag mer och mer övertalades om att detta i alla fall fungerade.
Jag ska inte gå in på det hela men lite av det som framkom var att jag var väldigt känslig för viss sorts mat, bland annat råg och vete. Vilket också förklarar varför jag mår dåligt när jag ätit sådan typ av mat.

Min sköldkörtel var inte heller tipp, topp vilket påverkar bland annat ämnesomsättningen men det ger också signaler som kroppen tolkar som sjukdom och mitt försvar jobbar på högvarv alltså jag blir sjuk. Jag har testat detta hos den vanliga vården och kom då i nedre kan av vad som var normalt, alltså gör man inget åt det. Något som kan irritera mig, nedrekant av vad som är normalt kanske är långt under vad som är bra för mig (uppenbarligen).

Därtill hittades parasiter, bland annat samma som i vattnet i Östersund.
Jag fick lite piller som jag ska äta, några under en månadstid som är mot parasiter. Detta är ett preparat jag känner igen då det ofta ordineras av läkare i ex Afrika vid magbesvär.

Jag har också fått kostråd som jag ska följa, det kommer inte bli helt lätt men jag har redan börjat och jag gör mitt bästa. Detta kräver ett inlägg i sig…
Man gör väl vad man kan, eller hur? Om detta kunnat hjälpa såväl Frölander som Alshammar så ska jag väl inte vara helt omöjlig? Visst det är lite annorlunda men ibland måste man våga tänka utanför boxen. Jag och Pernilla kom iallfall framtill att vi ska arbeta tillsammans och se vad vi kan göra för att jag ska bli bra, för jag har ju inte alltid varit så här sjuk och skadad.
Akupunkturnålar som ska sitta kvar 1 vecka

4 kommentarer:

  1. Glöm inte att när du är som mest desperat och sårbar, då tror du gärna lite mer på den mer hokuspokusliknande vården. Jag har tyvärr en vän till mig som blev allvarligt sjuk efter kinesiologins preparat mot parasiter och hamnade i ett svälttillstånd efter inskränkningar i födointaget. Nu säger jag inte att det behöver bli så för dig, men låt inte heller sunda förnuftet ta paus helt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej har funderat på det och jag tror man får ta till sig vissa bitar och andra inte.

      Radera
    2. Bra:) du är klok!

      Radera
  2. jag håller mina tummar för dig att det kommer fungera och bli till det allra allra bästa!!

    jag har inte något privattränare, men kanske skulle behöva! :) vill så gärna utvecklas framåt!

    SvaraRadera