-32,7

Det här med att björnar går i ide är inte så konstigt... Sedan i tisdags så befinner jag mig uppe i Norrland, närmare bestämt i byn Junosuando. Här är dagarna lugna, väldigt lugna. Första dagen kan jämföras med en knarkare på avgiftning, man har lite abstinens. Går runt, runt slutar alltid med att du står vid kylskåpet och äter något. Fortsätter gå runt, runt. Knuffar till lillebror så vi bråkar lite, ungefär som om vi vore 5 år bara det att han nu är dubbelt så stor så det är jag som springer och ropar MAAAMMAAA!

Men allt eftersom dagarna går så kommer man liksom in i tempot, man sover 9-10 timmar per natt, man äter,  man vilar och så tränar man. Så går det runt, runt. Vi har ett litet med väl utrustat gym i byn, men eftersom jag mest kör mina rehab-övningar så kan jag likaväl göra det hemma. Vi har crosstrainer, pilatesbollar, gummiband och allt som behövs.

Jag har tagit med mig mina skidor och hade hoppats på att få åka en massa skidor, men väder gudarna vill något annat, det är nämligen väldigt friskt ute, idag -32,7 när jag skulle gå ut. Till i morgon har de lovat -38...
Lite för kallt för skidor...
Det finns ett badhus här i byn som är öppet några timmar några dagar i veckan. 16m är bassängen, inte illa.
Simmade 40min idag utan smärta. Värmde upp på land som jag blivit tillsagd. Sedan 10 min uppvärmning, 16 m är ju lite kort, knappt man behöver andas.Sedan körde jag massa övningar; catch-up, en hand, armtag med platta och lite andra teknik övningar. Pausade och körde 10 längder innan jag körde en omgång till med teknik. Kändes så skönt!

Enda som irriterar mig är att man vill så mycket kroppen kommer ju ihåg farten man haft och känslan sitter i så det är svårt att hålla igen! Lyxen var att jag hade hela bassängen för mig själv, tänk er det ni!

Efter passet gick jag hem och körde den vanliga rehaben i hemma gymmet. Sedan var det dags för en tur till kylskåpet på vägen stannade jag vid kakbordet som står mitt emellan gymmet och kylskåpet, det fanns nämligen färska chokladbiskvier. Men med tanke på temperaturen så behöver man kanske ett extra lager isolering.
Glad Anna med magen full av kakor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar