Det lönar sig att jobba hårt

Det har varit hektiska dagar nu, både på jobbet och privat. Nästan bra att jag inte kan träna som jag vill för då hade inte dygnets timmar räckt till.

På jobbet så får jag en ny roll efter nyår, jag ska ta över rollen som VD ,jätte spännande men mycket att göra! Sedan är det ju jul snart om någon missat det så det är ju en del att pyssla med gällande det...

I fredags var jag så trött och så hade vi biljetter till den 3 Tim långa filmen Hobbit, det slutade med att jag åt säkert 1/2 kg godis mådde inte så dåligt då men blev sockerbakis på lördagen!
Stockholms bästa godisbutik ligger vid Hötorget!
Lördagen hade jag också bestämt att det var dags att testa att simma, 30 min Max... Jag var nervös är ju riktigt länge sedan! Värmde upp med de övningar jag fått och tänkte bara teknik. Det gjorde inte ont, men jag var så rädd! Simmade i 50m bassängen och hade en egen bana, riktigt lyxigt egentligen men jag hade gärna velat ha någon bröstsimmare framför som gjorde att jag var tvungen att simma sakta. Det var faktiskt riktigt jobbigt att simma, jag undrade ett tag om jag verkligen brukade nöta 60 längder i somras?

Men det gick all rehab och allt slit har gett resultat. Det är ännu inte 100 men det är bättre och kommer bli ännu bättre. Var hos Jeanette idag och hon tyckte jag gjorde bra framsteg men ännu sitter mycket skit i nacken så jag måste byta sovställning. Tydligen riktigt illa att sova på mage. Jag har också utvecklat min repetoar av bra övningar för simmare och tänkte komma med en uppdatering. Bland annat en riktigt bra övning som man gör på land för att putsa på sin teknik. Ska se till att filma det i veckan så ska ni få se.

Kvällen har jag tillbringat med att packa och fixa i morgon åker jag hem till byn som det heter. Ska bli underbart, äta,sova,träna och ladda batterierna för 2013!

1 kommentar:

  1. Härligt att du kunde simma utan smärta!Lyxigt med 50m bana, här har vi bara 25 så när jag körde 50m bana i sthlm kändes det som att jag aldrig kom fram :) Nu är du på gång och snart är du nötandes de där långa längderna igen!

    Ser fram emot filmen! Simteknik är inte lätt alltså..

    Spännande med nya jobbet!

    Skönt att åka hem till byn, jag drar till Småland den 25e! :)

    SvaraRadera