Förfrusen kind och huvudstående


Varit dött här på bloggen, men så är det väl när det är jul man har annat att göra som att njuta av att vara ledig. Det har varit kallt här, riktigt kallt. Inte en dag ännu då det varit under -25 grader! Jag har lite ångest för att jag tog med skidorna, betalde Norweigian massa pengar så kommer jag inte hinna åka. Men jag ska i alla fall göra dem klara så jag lätt kan åka i Stockholm om det finns någon snö kvar.

En dag när det var som kallast här fick jag lite smått panik, termometern visade -37 och kan kände mig instängd. Pappa kom på idén att jag kunde gå å skotta lite runt huset, snön hade åkt ner så det drog lite kallt. Man skottar snö runt huset så blir det som isolering nämligen.  Jag kommer in lite senare med en förfrusen kind, ser ut som jag fått en snyting.

På julafton var det 5 veckor sedan jag var sjuk sist, så gissa vad. Japp jag blev tok förkyld men nu börjar det släppa. Energin är tillbaka så igår gjorde jag lite kvälls gymnastik och strax ska jag gå på gymmet.
Jag har aldrig kunnat stå på huvudet förut inte ens när jag tränade som mest yoga men så igår stod jag mot väggen och sedan tänkte jag. Jag testar och där stod jag! Nedgången blev mindre graciös då jag gjorde en bakåt kullerbyta rätt in i matbordet bakom och fick mamma att spilla ut kaffet. 

Varför håller jag på med denna akrobatik?
Det är kul, testa själva, bestäm er för att jag ska klara kråkan sedan över ni efter passet så är det väldigt roligt när man väl lyckas. 

Inte direkt rakt och snyggt men lite snett är också rätt!
Blivit stabil på kråkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar