Säsongsvila delux!

Lidingöloppet är över, det är check på En svensk klassiker.
Jag hade tänkt skriva ett inlägg om säsongen 2012, som varit riktigt lång, det började ju första helgen i mars med Vasaloppet och slutade sista helgen i september. Många formtoppar som skulle prickas in, inte mycket utrymme för vila och relfektion. Men nu är det klart.

Jag har precis packat min väska en 30 liters ryggsäck där allt först är ihop rullat och förslutet i en sådan där vattentät vaccumpåse. Jag har också köpt en ny, enligt mig, minimal bikini men den passar för destinationen. Jag ska helt enkelt dra på en ordentlig säsongsvila, 14 dagar lång.
Ikväll går planet mot Brasilien!

Första anhalten är Manaus där en båtväntar på att ta oss ut i Amazonas, ungefär 5 timmars färd på floden fram till vårt "basecamp". Härifrån kommer vi sedan att be ge oss ut på floden och ut i djungeln paddlandes och gåendes omvart annat i en vecka. Totalt av- och urkoppling från vardagen. Jaga och samla vår egen mat och vara fuktiga och skitiga.

Basecamp i Amazonas, här lämnas lite av packningen
När vi sedan fått nog av fukten och skitigheten så styr vi färden mot Rio de Janeiro. Här väntar det motsatta med en vecka på lyxhotell mitt på Copacabana, pool på taket och allt.

Copacabana...
Så klart finns det såväl fitnessanläggning som löparspår och spa på hotellet. Träningskläderna har åkt i och ur men fick sedan stanna ur. Men med tanke på att vi bor på stranden och har pool på taket så vore det ju dumt att inte ha med simglasögonen och badmössan utifall att så de fick följa med. Men i först hand är det vila som gäller.

O reencontro! om ingen alligator eller piraya äter upp mig!

2 kommentarer:

  1. Det låter helt fantastiskt! Ha det så underbart!!!

    SvaraRadera
  2. I'm not in a position to view this website correctly on chrome I think there's a drawback

    my web blog: having trouble getting pregnant at 40

    SvaraRadera