Dags att hoppa lite till höger

Igår var det äntligen simträning. Gruppen har nog halverats om inte med sedan första passet, kanske beror det på att det är förkylningstider.

Eftersom jag inte simmat och inte ens tränat på 3 veckor så valde jag en bana ganska långt till vänster. Det är så att banorna längre till höger är snabbare och långsammare till vänster. Jag gick ut först i min bana och simmade lugnt och fint, tekniken fanns där. Kanske för att jag verkligen fokuserade på tekniken och inte på farten. Det var en lång teknik halva som avslutades med en pyramid i "steady" fart (25-50-75-100-125-150-150-125-100-75-50-25) det var då det blev rätt då jag insåg att det var dags att byta bana. Jag simmade ikapp fötter hela tiden och tillslut fick jag ju simma om, ja störigt för mig men mer störigt för mina medsimmare.

Men jag tycker det är svårt, eftersom jag aldrig simmat med andra tidigare så vet jag inte om jag är snabb eller långsam i förhållande till andra. Jag vill ju inte hoppa ner i en bana och vara den som blir varvad men det är ju heller inte optimalt att vara en fegis som jag är nu och istället irritera min medsimmare.

Dags att våra lite helt enkelt!

Ikväll blir det lite jogging ska bli spännande och se hur kropp,knä och själ reagerar på det, tok förkyld på fredag kanske...

Tillsdess kan ni kolla på en gammal film på mig när jag simmar, jag tror det har hänt en hel del sedan dess.


 

1 kommentar:

  1. Tycker du simmar riktigt bra på filmen! Skulle vara kul och se dig nu då du måste vara ännu grymmare! :)

    Fasen vilken häftig jobbresa du har gjort! Starkt! Älskar också utmaningar ;)!

    SvaraRadera