Knäckebröd och musli i brist på sömn

Förkylningen håller i sig, lika så min jetlag. Jag tror att om jag bara får sova snart så kommer jag kanske också att bli frisk. Just nu har jag, om man räknar med natten på flyget inte sovit mer än 3 timmar de senaste 4 nätterna. Jag förstår nu varför småbarnsföräldrar klagar. Jag håller på att bli helt galen faktiskt. Funderar på sömntabletter. Någon som testat det?

Eftersom jag inte kan sova och inte träna så får jag roa mig med annat. I går hade jag lite bagarstuga hemma gjorde knäckebröd och musli.
Bra att göra knäckisar och musli samtidigt för man använder samma ingredienser

Började med knäckebrödet som jag fått receptet av Sofie.
Knäckebröd
2 dl bovetemjöl (el maizena)
1 dl solroskärnor
1 del sesamfrön
0,5 dl linfrön
0,5 dl olja av något slaf
2,5 dl kokande vatten

Rör ihop och bred ut på 2 plåtar på bakplåtspapper, dra linjer med en vass kniv och strö över lite salt. Ha i ugnen på 150 grader i ca 1 tim.
Mina knäckisar!

Eftersom jag ännu inte var trött så gjorde jag  musli också.  I denna hade jag
Kokos
Solrosfrön
Linfrön
Sesamfrön
Hackad mandel
och lite olivolja

Rosa sedan i ugnen i ca 15 min på 200grader. Om det ännu inte blivit sådär krispigt men du inte vill att det ska bli bränt så kan man stänga av ugnen och öppna luckan lite och låta det stå över natten. Då brukar det vara som man vill ha det lagom till frukost!
En burk med frukostmusli

1 kommentar:

  1. Har gjort liknande fröknäcke, men ska prova med bovetemjöl nästa gång! Jag är helt besatt i hemmagjort knäcke nu, det är så gott!

    Muslin låter väldigt god den också!

    Tack för tipset med simfötterna, övningen ska jag prova nästa gång!

    Hoppas du kommer igång med sömnen snart och blir frisk!!

    SvaraRadera